Search Th|s Blog

Tido  

Sunday, December 14, 2008

Dah lama takde issue2 yg lain selain kiddos nye issue. Ni lagi psl kiddos, to be exact Adib. Saje je ngamik gambo dia nye stail tido yg macam2 hehe...just a short entry.

manjanye....
hmm...tgh fikir apa tu?
gaya sama tapi masa berlainan

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


Botak  

Thursday, December 11, 2008

Semalam dah cukup 30 hari umur Adib. So today yg kebetulan Mak cuti sempena keputeraan Sultan Selangor, I ask her to cukur kepala Adib. Actually suma kiddos nih Mak yang cukur diorg. I ngan Abg cam tak berani sgt la. Mmg suma akan cukur rambut bila dah cukup sebulan. Tak de sebab yg specific...cuma nak bagi kepala dia keras sket jek. Lps cukur, rambut dia akan ditimbang and kalikan ngan nilai emas semasa. Pastu duit tuh buat sedekah la.Kena bagi sus while Mak cukur rambut dia. Kalau tak, dia tak dok diam

Ni bukan air jampi tau hehe. Air nih nak senang kumpul rambut jek
Hasilnya...mmg suma kiddos pon tak kan dpt licin bebetul. Kira ok la nih
Dah siap mandi and minum susu...tido time

Abg dia yg prihatin nak ngamik gambo. Syahmi mmg kejap2 gi jenguk adik dia. Dia la plg sibuk nak buat suma utk adik dia. Even mandikan adik pon dia nak join.

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


In The Middle of The Night  

Sunday, December 7, 2008

Abah mithali...hehe. Gambo nih I saje amik masa Abg tgh dok bagi susu kat Adib. Time nih dalam kul 4 am. I dah buat susu and terasa nak gi toilet so I wake him up mintak dia tlg sat bagi susu kat Adib. Balik2 Abah dia yg tido dulu hehe.

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


Time Break with kiddos  

Friday, December 5, 2008

Petang semlm busan takde benda nak buat. Skang ni I ala2 full housewife without maid la. Sib baik Mak ada so kalau Mak masak lebih last night, I just panas2 kan lauk je la. Kalau tambah pon yang simple2 plus masak nasi ler. But perit gak jaga 4 jejaka kat umah nih. Ponin makcik....

So semlm tgh dok tidokan Adib, saje je ngamik gambo dia. Dah lama tak bergambar2 nih kan. Sorry le yek, musim2 nih mmg gambo kiddos je la hehe. Time nih Abbas dok sibuk tgk TV. Cuti skolah ni kan main lagi kiddos nih dok tgk TV. Sampai midnight baru nak tido. Nnt nak start skolah camana la...esp Syahmi yg manja and Syamil yg baru nak start skolah next year.

Skang nih Adib dah 3 minggu lebih...dia dah blh nampak and dengar. So I kena tidokan dia dlm bilik coz kat hall abg2 dia dok memekak jek...enjoy the pics...









AddThis Social Bookmark Button

Email this post


Lambaian Kaabah  

Thursday, December 4, 2008

Musim haji dah nak bermula. Jemaah haji kat Mekah sure dh busy dgn persediaan masing2. Papa pon dah makin busy coz jemaah suma dh berkumpul kat Mekah. Ada one night tu, Adib pun nak naik haji gak....cuma kain ihram dia tak putih ler...kaler2 gitu hehehe....Amacam? Nampak cam jemaah haji cilik tak? Hiks

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


Maid Search  

Tuesday, December 2, 2008

We still looking for maid....kena cari ganti gak. Kalau tak sapa nk jaga kiddos nnt bila I dh start keje. So after hantar Maisara on Sunday morning, we all gi jumpa maid agent kt RnR Jejantas. So alhamdulillah kalau data Ab kt imigresen ok, in 2 weeks time dpt la maid nye. Hopefully kali ni ok n kiddos akan rasi la ngan dia. Diorg ni dh tanya bila nk balik umah....


While waiting for the agent, sempat lagi gi main kt playground but the condition mainan dia mmg dah teruk la....bila la diorg nk buat maintenance...tol makin naik tp service makin teruk....aparaaaa

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


Bye Maisara  

Monday, December 1, 2008

Pagi semlm I, Abg and Syamil gi hantar Maisara balik kg. Actually Maisara ni is anak Kak Wan, helper mak time jaga Abg kecik2 dolu. Oleh kerana I dh takde maid, mintak tlg dia tgk2 kiddos jap. But next year dia upper 6, so bln 12 ni dia dh start tution. Kena la balik awal.... Syamil dh bangun so dia pon nak ngekor ler....Sampai sana si Syamil plak bad mood. Ngantuk lagi ler tuh...dia nak nasi lemak tapi bila tgk ada sambal dtg plak angin dia....tu th merajuk la tuh...

Buat muka....abah dia melayan...
Sorry ye mama nak layan...Kak Sara pon malas nak layan hehe
Sambal ni la sebabnya ahaks
Mood baru nak baik....Maisara dok layan dia

Baru la nak senyum....

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


 

Design by Amanda @ Blogger Buster